CERC UBB 2015-2016        CERC UTCN 2015        

sâmbătă, 22 decembrie 2012

Crăciunul multicultural 2012

    Cu toţii ştim că sărbatoarea ce ne strânge la un loc are o semnificaţie aparte nu numai în ţara noastră, România, ci şi în toate ţările de pe toate continentele globului pământesc. De aceea, în fiecare an, cu ocazia Crăciunului, Consiliul Consultativ al Elevilor Liceului Teoretic “Lucian Blaga” organizează un eveniment menit să facă cunoscute diferitele culturi şi obiceiuri ale ţărilor străine, Crăciunul Multicultural. Cum ne aşteptam, elevii şcolii noastre au fost la înalţime, atât prin reprezentaţii şi spectacole artistice, cât şi prin decoruri ingenioase. Au fost prezentate multe ţări precum Hawaii, Turcia, Austria, Mexic, Coreea de sud , Franţa, dar şi Crăciunul la cowboy, sau la ţigani.
      În acest an au patricipat 11 clase, fiecare venind cu alte idei pline de viaţă si culoare. Pentru ca totul să iasă perfect, elevii au stat după orele de şcoală pentru a pune la punct ultimele detalii. Juriul format din doamnele directoare Laura Ungureanu şi Diana Şaitiş, precum şi din membrii Consiliului Elevilor au jurizat conform celor 5 criterii: costume/decoraţii, originalitate, scenetă, trataţie/ospitalitate, informaţie.
      După cum bine se ştie, doar o singură clasă poate ieşi învingătoare. Câştigatorii au fost elevii din clasa a X-a B, care au reprezentat Austria printr-o scenetă aparte, urmaţi de clasa a X-a C pe locul II, care au prezentat mai multe ţări printre care Italia, Mexic, România, Coreea de S, Franţa şi Crăciunul la ţigani, pregătind pentru fiecare dintre acestea mici reprezentaţii.
      Într-un final, locul al III-lea a fost acordat clasei a IX-a B care a organizat un Crăciun cu iz Mexican. În funcţie de punctajul obţinut, Consiliul Elevilor a premiat toate clasele cu diplome , iar pe cele ce ocupau podiumul cu sume de bani.
      Implicarea, ingeniozitatea şi distracţia au avut cel mai important rol. Mulţumim tuturor participanţilor şi sperăm ca ediţia de anul viitor a Crăciunului Multicultural să fie cel puţin la fel de reuşită, dacă nu mai spectaculoasă!
Alin Seras, XB

Vizită la Aşchileul Mare


   Fiecare dintre noi îşi aminteşte, probabil, care a fost cel dintâi dar al copilăriei, venit într-un ajun de Crăciun. Orice copil s-a bucurat cândva, atât de mult de dovada că Moş Crăciun există, încât e imposibil să fi uitat ceea ce a găsit sub bradul împodobit. Dar nu ne-am bucurat cu toţii de cadouri consistente, mese festive, ba chiar şi de mirosul bradului, astfel că bătrânul cu barbă albă n-a lipsit nici anul acesta, trimiţându-şi spiriduşii să-i ofere o mână de ajutor. Şi iată că spiriduşii Consiliului Elevilor al liceului nostru, coordonaţi de doamna profesoară Lucreţia Stănculescu, au împlinit miracolul Crăciunului pentru copiii din satul Aşchileul Mare.

   Ne-am mobilizat, am fost uniţi, iar ziua cea mare sosise. Şi ca în orice poveste cu final fericit, era necesar să avem şi o mică încurcătură. În ziua cu pricina am rămas fără mijloc de transport, dar nu ne-am descurajat şi am izbutit. Ajunşi în Aşchileul Mare, parţial îngheţaţi de frig, alături de Moş Crăciun, le-am făcut o surpriză copiilor din sat. Uimiţi de condiţiile în care aceştia studiau, am colindat fiecare clasă. Bucuria din ochii copilaşilor era de nedescris, căldura cu care ne-au întampinat era măgulitoare, iar prezenţa moşului i-a fermecat.
   Aşadar, am plecat împliniţi, cu gândul că am reuşit să îndeplinim rolul de spiriduşi, aducând bucuria pe feţele copilaşilor din Aşchileul Mare.
Roxana Bugnariu, clasa a X-a B

vineri, 21 decembrie 2012

10 PENTRU CLUJ


    Gala de Excelenţă "10 pentru Cluj - Juniorii Clujului, Speraţele Cetăţii” a ajuns la a patra ediţie în acest an. Gala este un eveniment cultural-artistic şi educativ de excepţie, dedicat tinerei generaţii. În cadrul ei, sunt recompensaţi, cu premii şi diplome, cei mai merituoşi tineri clujeni (cu vârsta între 3-18 ani), care au obţinut rezultate deosebite în diverse domenii de activitate.
Premiile sunt acordate anual de către Primăria şi Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca, cu sprijinul mediului de afaceri clujean şi al unor instituţii locale, într-un cadru festiv, organizat în luna decembrie, în incinta Casei de Cultură a Studenţilor. Categoriile la care elevii pot participa sunt următoarele: Ambasador pentru Cluj , Social, Arte, ansambluri , Arte, individual, Sport de echipă, Sport individual, IT, Ştiinţe, Mediu, Inovaţie.

    Anul acesta, la sugestia doamnei diriginte Anca Mora, am ales să mă înscriu şi eu în cursă pe domeniul Sport individual, din cauză că practic karate de performanţă de 10 ani. Alături de doamna profesoară am întocmit dosarul cu toate actele necesare, xeroxuri după diplomele obţinute în anul şcolar 2011-2012 şi scrisorile de recomandare de la domnul antrenor şi de la doamna dirigintă. La început nu mi-am pus speranţe prea mari, ştiind că e extrem de mare concurenţa, şi probabil sunt alţi participanţi cu rezultate mai bune decât ale mele.

    Asta până într-o zi când a venit doamna dirigintă în clasă fiindcă primise un mail în care se cerea prezenţa mea obligatorie în data de 12 decembrie la Casa de Cultură a Studenţilor, unde urmau să se decerneze premiile. Am crezut că e doar o formalitate, şi că fiecărui participant i se impune să fie prezent, indiferent dacă e câştigător sau nu. În ziua respectivă, mi-a mai zis şi doamna director Laura Ungurean şi doamna director adjunct Diana Şaitiş că trebuie să merg la eveniment. Spre fericirea mea, am primit ulterior un telefon, de la unul dintre organizatori în care mă anunţa că mă număr printer câştigători. M-am bucurat extrem de mult, iar primul lucru pe care l-am făcut a fost să o sun pe doamna dirigintă să îi mulţumesc pentru îndrumarea acordată.

    În 12 decembrie, la ora 15:00 am pornit spre Casa de Cultură  a Studenţilor alături de cei mai acerbi susţinători ai mei, adică părinţii şi surioara mea, dar spre bucuria mea, în sală am mai întâlnit chipurile celor mai buni prieteni ai mei, ai doamnei diriginte, şi al antrenorilor mei (Alin şi Filomela Mărginean), fără de care nu aş fi putut fi acolo. Premiul primit a fost unul substanţial, care a răsplătit din efortul şi sacrificiile făcute pentru a avea rezultatele respective.

    După ce am câştigat premiul, am primit felicitări din toate părţile, de la rude, prieteni, profesori, iar unii dintre ei nici nu aveau idee înainte de acest eveniment că eu practic un sport. Faptul că lumea cunoaşte efortul la care te supui ca să te antrenezi, şi îţi recunoaşte meritele, îţi conferă un sentiment foarte frumos, un sentiment de apreciere, pe care fiecare adolescent ar trebui să-l simtă, pentru a persevera şi a-şi atinge ţelurile şi visele.

Cristina Marina, clasa a XI-a B

joi, 20 decembrie 2012

Alegeri prezidenţiale 2012

    Da, aţi citit bine. Chiar dacă sună extrem de pompos pentru nişte adolescenţi, totuşi ei au ocazia ca o dată pe an să îşi aleagă un lider, şi anume preşedintele consiliului consultativ al elevilor. În anul şcolar precedent (2011-2012), consiliul menţionat mai sus a fost condus cu mult succes de către Şteau Diana, acum elevă în clasa a XI-a C. Ea a fost pregătită să predea ştacheta unuia dintre participanţii la alegerile de anul acesta, astfel că în luna octombrie, s-au înscris în cursa pentru preşedinţie cinci fete: Bugnariu Roxana – clasa a X-a B, Părăuan Raluca – clasa a X-a C, Moşuţan Carmen – clasa a XI-a A, Marina Cristina – clasa a XI-a B şi Halaszi Eva – clasa a XI-a C.    
    Fiecare şi-a pregătit un discurs electoral cu idei interesante şi inovatoare pentru liceul nostru, pe care a trebuit să îl susţină în fiecare clasă în care se aflau elevi eligibili pentru a vota (clasele VII-XII).  Participantele au căutat diferite mijloace pentru a atrage elevi, fiecare s-a ocupat de propria campanie, a cerut ajutorul  prietenilor pentru a facilita drumul spre „succes”. Parcă pe nesimţite au trecut săptămânile campaniei şi marea zi a alegerilor a sosit. 23.10.2012. O zi cu emoţii extrem de mari. Fiecare candidată a venit la ora 08:00 la şcoală, aranjată, cu un zâmbet mare pe buze pentru a îi întâmpina pe cei care urmau să le decidă soarta. Pâna la ora 09:00 s-au pregătit urnele, cabinele de votare şi toate măsurile de siguranţă necesare unui astfel de eveniment. Apoi fiecare profesor a început să aducă elevii de la clasa la care preda în sală pentru a-şi depune votul. A fost o zi extrem de lungă şi de agitată pentru cele cinci participante, dar într-un final, în jur de ora 13:00, au venit la vot şi ultimii elevi.
   Urma momentul adevărului. Cu multe emoţii şi sub supravegherea atentă a doamnei profesoare Lucreţia Stănculescu, coordonatoarea Consiliului Consultativ al Elevilor, s-au deschis urnele. Un total de 440 de voturi, aparţinând tuturor elevilor din clasele VII-XII prezenţi în ziua respectivă. După o jumătate de oră de sortat şi numărat voturi, s-au aflat si rezultatele finale:
Locul 5: Roxana Bugnariu (37 voturi)
Locul 4: Eva Halaszi (40 voturi)
Locul 3, secretar: Raluca Părăuan (67 voturi)
Locul 2, vicepreşedinte: Carmen Moşuţan (128 voturi)
Locul 1, preşedinte: Cristina Marina (168 voturi)
   
    Noua conducere a Consiliului promite ca în anul acesta să se ridice cel puţin la înălţimea Consiliului trecut, dacă nu şi mai mult. Fetele nu au stat pe gânduri,  au început imediat treaba, s-au adunat impresii şi sugestii din fiecare clasă, iar deja sunt demarate proiectele pentru acest an şcolar, care sperăm să fie extraordinar pentru toţi elevii şcolii.
Cristina Marina, clasa a XI-a B

miercuri, 19 decembrie 2012

Halloween 2012

    Aşa cum ne-am obişnuit pe parcursul ultimilor ani, în şcoala noastră se organizează în perioada Halloween-ului un concurs pe clase, unde fiecare clasă este decorată, iar elevii se costumează în diferite moduri.
    Anul acesta au concurat opt clase, atât de liceu, cât şi de gimnaziu. Toată lumea s-a pregătit, cum a ştiut mai bine şi drept urmare a ieşit un Halloween pe cinste. Înaninte de a merge prin fiecare clasă pentru a da note, juriul, format din membrii din Consiliul elevilor, au jurizat concursul de costume. Sala de sport a fost invadată de zombii, ţigani, astronauţi şi poliţişti. Fiecare s-a prezentat în faţa juriului, iar la sfârşit s-au decis câştigătorii locul întâi  : Prodan Andrei, Jeler Sergiu şi Pojar Rareş, din clasa a XI-a B, locul doi Oltean Daiana din clasa a X-a C, iar pe locul trei au fost Cociş Alexandra, Hariton Alina, Tămaş Alexandra şi Petrică Matei, tot din clasa a X-a C. Juriul a fost încântat, dar era timpul să înceapă adevărata competiţie pe clase.
    Toată şcoala vuia de elevi costumaţi, unul mai spectaculos şi mai înspăimântător ca altul. Fiecare clasă avea ceva aparte, original, de la costume, la scenete, sau chiar decoraţiuni şi mâncare. Au fost nelipsite cavourile şi cadavrele ascunse sub frunze, temă abordată de elevii clasei a VIII-a A, vrăjitoarele atât de specifice şi-au făcut vrăjile în clasa a  XI-a C; un „coşciug” aşezat în mijlocul clasei a XI-a A, din care a ieşit un băiat, ne-a speriat îngrozitor. Dansul şi sceneta clasei a XI-a B a fost pe cât de captivant, pe atât de interesant şi amuzant, lucruri pe care se pricep foarte bine să le facă elevii acestei clase.
    „Cireaşa de pe tort” şi câştigătorii, au fost elevii, sau mai bine zis zombii, clasei a X-a C, care au impresionat juriul şi celelalte clase prin costumaţiile foarte reuşite, decorul clasei, fiind unul specific şi în temă. Sceneta a prezentat mai multe episoade care se petrec în noaptea de Halloween : o tânără îşi ia viaţa, deoarece Contele Dracula a părăsit-o, zombii se trezesc şi fac un ritual printr-un dans, care îţi face părul măciucă, iar apoi totul ia o întorsătură amuzantă, tipică clasei, unde toţi încep să danseze, pe celebrul Gangnam Style. Piraţii ameţiţi de prea mult Bloody Mary încep şi ei să danseze cot la cot cu celelalte fiinţe din noaptea de Halloween.
    În final, toată lumea a avut o părere foarte bună de evenimentul organizat de Consiliul Elevilor. Toate clasele au primit diplomă de participare, iar cei de pe podium un mic premiu simbolic. Aceasta este o tradiţie la noi în liceu, care la cererea elevilor se va organiza şi în anii următori.

Raluca Părăuan, clasa a X-a C

Diverse

  1. Se citeşte numărul întreg z. Să se scrie z ca sumă de două numere prime. (ex: n=10 => 3+7, 5+5)
  2. Se citeşte numărul natural n. Să se scrie n ca sumă de numere naturale consecutive. (ex: n=15 => 1+2+3+4+5, 4+5+6, 7+8)
  3. Se citeşte numărul întreg z. Afişaţi cel mai mic număr prim mai mare sau egal cu z. (ex: z=20 => 23)
  4. Se citeşte numărul întreg z. Afişaţi, dacă este posibil,  cel mai mare număr al şirului 1, 1, 2, 3, 5, 8, … mai mic sau egal cu z. (ex: z=20 => 13)
  5. Se citeşte numărul natural n. Afişaţi cel mai mic număr natural mai mare sau egal cu n care are suma cifrelor un număr prim. (ex: n=392 => 395 obs. 3+9+5=17 care este un număr prim)
  6. Se citeşte numărul natural n. Câte cifre zero se găsesc la coada numărului 1∙2∙…∙n.
  7. Se citesc numerele naturale nenule a, b, k. Afişaţi primele k cifre zecimale ale numărului real a/b. (ex: a=10, b=8, k=2 =>25 obs. 10:8=1.25)
  8. Se citeşte numărul natural n. Verificaţi dacă reprezentarea lui n în baza doi este un num prim. (ex: n=12 =>1100 care NU este număr prim)
  9. Se citeşte numărul natural n. Afişaţi, în ce ordine doriţi, toate submulţimile nevide ale mulţimii {1, 2, …, n}. (ex: n=3 => 1, 2, 3, 12, 13, 23, 123)
  10. Se citeşte numărul natural n format din cel puţin două cifre. Afişaţi cele mai mari două cifre, nu neapărat distincte, din componenţa lui n. (ex: n=10928 =>9, 8)
  11. Se citeşte numărul natural n. Afişaţi toate tripletele de numere naturale a, b, c, 0<a<b<c<n cu proprietatea că a2+b2=c2. (ex: n=20 => 3, 4, 5 / 5, 12, 13 / 6, 8, 10 / 8, 15, 17 / 9, 12, 15)
  12. Se citeşte numărul natural n. Afişaţi cel mai mic număr natural nenul care are exact n divizori proprii (divizori diferiţi de 1 şi n).  (ex: n=6 => 24)
  13. Se dau numerele naturale a şi b. Verificaţi dacă a este prefix al lui b. (ex: a=12 şi b=12302 => DA, a=12 şi b=41203 => NU)
  14. Se dau numerele naturale a şi b. Verificaţi dacă a este conţinut în b. (ex: a=12 şi b=41203 => DA)

Şiruri

Se citeşte numărul natural nenul n şi apoi un şir de n numere întregi.
  1.  Afişaţi suma numerelor din şir. (ex: n=3 x=(1, 2, -4, ) => -1)
  2.  Afişaţi valoarea minimă din şir. (ex: n=3 x=(1, 2, -4, ) => -4)
  3.  Afişaţi, dacă există, valoarea pară maximă din şir. (ex: n=3 x=(1, 2, 41, ) => 2)
  4.  Afişaţi suma numerelor prime din şir. (ex: n=3 x=(13, 2, -4, ) => 15)
  5.  Afişaţi numărul de perechi de numere alăturate de aceeaşi paritate. (ex: n=5 x=(1, 3, -4, 2, 10 ) => 3)
  6.  Afişaţi numărul de elemente din cea mai lungă secvenţă de numere alăturate egale. (ex: n=6 x=(1, 2, 2, 2, 1, 11 ) => 3)
  7.  Verificaţi dacă şirul de numere, în ordinea citirii, este ordonat crescător. 
  8.  Verificaţi dacă toate numerele din şir au aceeaşi paritate.
  9.  Afişaţi, dacă este posibil, media aritmetică a numerelor prime din şir.

Se citeşte numărul natural n.
  1.  Afişaţi primii n termeni ai şirului 1, 1, 2, 3, 5, 8,…
  2.  Afişaţi primii n termeni ai şirului 1, 1, 2, 1, 2, 3, 1, 2, 3, 4,…
  3.  Afişaţi termenii şirului n, n-1, n-2, …2, 1, n-1, n-2, …2, 1, …,3, 2, 1, 2, 1, 1
  4.  Verificaţi dacă n se găseşte printre termenii şirului 1, 1, 2, 3, 5, 8,…
  5.  Să se scrie n ca sumă de cât mai puţine numere din şirul 1, 1, 2, 3, 5, 8,… (ex: n=40 => 34+5+1)
  6.  Să se scrie n ca sumă de puteri ale lui 2. (ex: n=10 => 8+2)

marți, 18 decembrie 2012

Divizibilitate

Se citeşte numărul natural nenul n.
  1.  Afişaţi divizorii săi.(ex: n=10 => 1, 2, 5, 10)
  2.  Afişaţi, dacă este posibil, media aritmetică a divizorilor pari.(ex: n=10 => 6)
  3.  Afişaţi cel mai mare factor şi exponentul corespunzător din descompunerea lui n în factori primi. (ex: n=40 =>5, 1)

Se citesc numere naturale nenule a şi b.
  1.  Afişaţi toţi divizorii comuni.
  2.  Afişaţi cmmdc(a,b).
  3.  Afişaţi cmmmc(a,b).

Se citeşte numărul întreg z.
  1.  Verificaţi dacă el este număr prim.

Prelucrarea cifrelor unui număr natural

Se citeşte un număr natural n.
  1.  Afişaţi suma cifrelor sale (ex: n=214 => 7).
  2.  Afişaţi produsul cifrelor sale (ex: n=214 => 8).
  3.  Afişaţi prima cifră a numărului (ex: n=214 => 2).
  4.  Afişaţi numărul obţinut prin oglindirea cifrelor lui n (ex: n=214 => 412).
  5.  Afişaţi cifra de valoare maximă şi numărul său de apariţii (ex: n=4124 => 4, 2).
  6.  Înlocuiţi fiecare cifră pară cu 5 (ex: n=4123 => 5153).
  7.  Verificaţi dacă cifrele lui n-în ordinea citirii-formează un şir crescător de valori (ex: n=1224 => DA).
  8.  Câte cifre alăturate de valoare identică se găsesc la şfârşitul lui n? (ex: 232222 => 4)
  9.  Câte perechi de cifre alăturate de aceeaşi paritate se găsesc în n? (ex: 248136 => 3)